2010. március 2., kedd

Chopin

Tegnap, azaz március 1-én ünnepelték Fryderyk Chopin, lengyel zeneszerző, születésének 200. évfordulóját.  Világszerte koncerteket adtak a tiszteletére, én is belehallgattam egybe estefelé. 
Chopinnak varázslatos, virtuóz darabja vannak, amiket nehéz megtanulni, de utána lehet variálni, játszani a hangokkal, nagyon szeretem. Sokszor rémisztő egy-egy kottája, csak úgy ránézésre, de ahogy belemélyedek, már nem is olyan szörnyű. Az a jó, hogy mindig lehet adagolni hozzá egy kis saját stílust, amitől minden darab más és más. 
Nem tudnék kedvencet választani, bár, többségében a Nocturne-ket szeretem játszani, hallgatni, mégis, bármi jöhet, ami Chopin.
De beszélni róla felesleges - csak egy a sok közül (talán nekem a legkedvesebb, vagy legtöbbször hallgatott):


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése