2010. szeptember 17., péntek

Egyvalami

Tegnap elmentem orvoshoz, úgy tűnt, lázas vagyok... kaptam is fincsi gyógyszereket, nagyszerű ez így, esküvő előtt. Mondtam is neki, hogy egy hét, és valami jót adjon. Így történt, hogy vettem egy Nők Lapját. Régóta tart a szerelem a lappal, valahogy már kislánykoromban érdekelt, hogy anyukám miért is olvassa, aztán később rászoktam. Amikor már nekem kellett megvenni, nem mindig jött össze, mostanában pedig egyszerűen nem volt igényem rá. De Shaeffer Erzsébet írásait bármikor szívesen olvasom, csak nem minden lapszámban vannak sajnos. Ebben éppen volt... hosszú, de nekem tetszett.

"Idézd fel azt az érzést, amit akkor érzel, ha valaki megdicsér, ha elismernek, elfogadnak, megtapsolnak. Aztán állítsd szembe azzal az érzéssel, ami akkor keletkezik benned, ha a napkeltét vagy naplementét figyeled, vagy csak a természetet úgy általában; ha olyan könyvet olvasol, vagy olyan filmet nézel, amit őszintén élvezel.
Ragadd meg ennek az érzésnek az ízét, és hasonlítsd össze az elsővel, azzal, ami akkor keletkezett benned, amikor elsimertek téged. Látni fotod, hogy az első érzés, ami rólad szól, végül is öndicsőítés. Földi érzés. A második viszont másfajta beteljesülés eredménye, lelki érzés.
Van másik ellentét is. Idézd fel azt az érzést, amit akkor érzel, ha sikeresen megoldasz valamit, ha feljutsz a -csúcsra-, ha megnyersz egy játékot, fogadást, vagy vitát. Állítsd szembe azzal az érzéssel, ami akkor ér, ha igazán örömmel végzed a munkád, ha teljesen elmerülsz abban, amit éppen csinálsz. Megint észre fogod venni a földi, azaz anyagi, és a lelki érzés közti különbséget.
Vagy más. Emlékezz vissza, milyen érzés volt az, amikor hatalmad volt, te voltál a főnök, felnéztek rád, az emberek tőled kaptak utasítást, vagy amikor egyszerűen csak népszerű voltál. És állítsd szembe ezt a földi érzést a meghittség érzésével - azokkal a percekkel, amikor mindenestül jól érezted magadat egy barátod, a családod, vagy egy jó társaság körében, ahol vidámság és nevetés volt.
Az összehasonlítások végén érezni fogod a különbséget érzések és érzések között. Ha rájössz erre, megérted azt is, hogyan próbálják az emberek megnyerni a világot, s hogyan veszítik el közben a lelküket." Anthony de Mello

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése