2011. április 22., péntek

A blackpooli villamosok

Reggel már aludni is alig tudtam - pedig fáradt voltam nagyon - kíváncsi voltam a villamosokra. Kidobott az ágy, elindultunk körutunkra, a férjem is jött persze, bár ő csak egészséges szinten lelkesedik a villamosokért, én vagyok a zizzent ezügyben.
De még mielőtt rátérek a villamosokra, el kell hogy mondjam, nem csak azok okoztak meglepetést... Hanem maga a város is. Elképesztő volt!!! Múlt héten voltunk utoljára a belvárosban, és azóta mintha minden életre kelt volna. De ez most a szó legszorosabb értelmében igaz. Erre rátett egy lapáttal a jóidő, és most már értem az itteniek mondását, miszerint nem láttuk még igazán Blackpoolt. 
Minden zizgett, tele volt turistákkal (a helyi lakosok érthető okokból felszívódtak) - mi is beillettünk turistának persze - és minden a szórakoztatásért volt (szegény lovacskák). Hangzavar, taxik, lovak, gyerekek, emberek, és persze, a villamosok (aranyosan dudálnak egyébként).
Felüdülést jelentett a Winter Garden - ami színház, opera egyben, és most renoválták. Csönd volt, emberek alig, és Sinatra szólt. 
A Winter Garden előtt volt az ilyenkor szokásos nemzetközi piac - én inkább kajavásárnak nevezném, és ez egy magyarnak nem nagy újdonság. Szétnéztünk, az ennivalót meg meghagytuk a turistáknak.

Ésssss (dobpergés) következzenek a villamosok (teszek fel pár fotót - bár az összes ma forgalomban lévőt lefotóztam, csak néha még a naplementés beállítás megmaradt, és hát, majd lehet látni a különbséget, béna vagyok, ez van).
Az első, amit megláttam nagy örömujjongás közepette. Rendszáma a 723-as (fontos, hogy tudjam követni, hányféle van). Még nem indult, így felmászkáltam rá, vezetőfülke, stb. Lett rengeteg kép, de ahhoz ez a blog kevés. 
Találkoznak. Ő a második, a klasszikus Balloon Tram. Rendszáma a 717-es. Lesz még róla kép, de majd kiderül miért. Ja, és megnyugtató volt, hogy nem csak én vagyok ilyen őrült, mert amikor így pl. találkoztak, kb. 5-en fotóztunk egyszerre, mindenki mindenféle szögből, optikával (voltak szép gépek), néha egymásra mosolyogtunk, hogy micsoda nagy nap a mai. 
600. Duchess of Cornwall. Nyitotttetejű - de nem emeletes. Létezik a kettő kombinációja is, remélem majd azzal is szerencsém lesz találkozni.
Szép darab szintén, 719-es számmal. A kaller nem miattam áll olyan szépen, de akár hihetném azt is.
Ő lenne a lila változat, de nem a Balloon Tram már. Újabb fajta. Rendszáma a 762-es.
Ő a hatodik, de annyira nem figyelemfelkeltő. Kicsit buszjellege van, és talán ezért nem annyira vonzó. Száma a 648-as.
Ez egy távoli kép - van közelebbi is, de látszik a torony, így tetszik. Ja, ehhez hasonlók lesznek még a neten szerintem, mert megintcsak sokan vártunk erre a darabra. Hogy lehet olyan kis nevet tenni a fotókra?? Száma a 715-ös. 
Megint egy aranyos, száma a 711-es, és figyeltem már nagyon, mert majdnem elszalasztottam (épp fagyiztunk, amikor elsuhant, így lestem, mikor jön vissza).
Új nevezetesség, ez a második óriáskerék a városban (hogy miért, azt ne kérdezze senki), egy nem volt elég..
Ő megintcsak egy újabb, 646-os számmal (vajon mennyi van?), folyamatosan jöttek elő, csak még nem az új garázsukból, hanem máshonnan. És megint ott van mellette a 717-es.
Azért állt ott éppen, mert ezzel utaztunk visszafelé. Nagyon jóó volt. A tetején, legelöl volt helyünk, nézelődhettünk. Jött a kalauz, adott jegyet (ami megjegyzem elég lehúzás, de hát ez nagy bevétel a városnak) mentünk. Na jó, inkább döcögtünk, de nem rázott nagyon. Csak lassú volt, de jó ki lehetett figyelni, hogy mennyien fürdenek a dagály tetőzése ellenére. Már mi is kedvet kaptunk volna, de a déli részen kijebb tud jönni a víz, így nekünk nem maradt partunk. 
Az idő már-már sok, eszméletlen meleg van, kint is, és bent is. Boldogság ez a sok villamos, igyekszem majd minél több fotót begyűjteni róluk.  

2 megjegyzés:

  1. azta!!!! Ez valami csudi képes beszámoló lett!!!! Már nagyon izgatott vagyok :)

    Kis nevet a fotókra irfanview.com/ -val lehet, vagy a picasaval is lehet (bár ez sima betű csak).
    De ha a blogodat a writerrel írod, akkor pl. ott is van lehetőség vízjelelzni :) :)

    VálaszTörlés
  2. Húú, igen, amikor a belvárosba megyek, mindig van nálam gép, mert fel-feltűnik egy-egy újabb darab. Nagyon sokféle van!!!
    Köszi a tippet, majd utánajárok, hogy mac-en hogy működik ez, mert van vmi program...

    VálaszTörlés